Atiker Yazılım Resmi Forum Sitesidir. Amacımız kullanıcılarımıza, iş ortaklarımıza, danışmanlara, yazılımcılara programlarımız hakkında destek ve bilgi vermektir. Detaylı bilgi ve destek için: 444 82 99 |
E-Ticaret Sistemi Sipariş İşlemleri |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
mervenur.demic
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 25 Ekim 2018 Durum: Aktif Değil Puanlar: 262 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mervenur.demic
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 27 Ekim 2018 Saat 11:29 |
Bulunduğu program: 1-Atikse Bağlı olduğu
lisans: 31 ETicaret Menü: Operasyon / E-Ticaret Entegre / E-Ticaret İşlemleri Modül İşlem Tanımı: B2B E-Ticaret sistemine cariler giriş yapıp siparişlerini oluşturduktan sonra bu siparişlerin AtikSE ortamına Alıcı Siparişi olarak alınması gerekmektedir. Alınan siparişler Alıcı Siparişine dönüştükten sonra siparişleri kısmı teslimat yapabilir, iptal edebilir ya da tamamını teslim edebiliriz. Siparişin son durumunu Carinin görebilmesi için B2B E-Ticaret sistemine siparişin son durum bilgisini göndermemiz gerekmektedir. Siparişleri alma
işlemi E-Ticaret İşlemleri ekranından Sipariş İşlemlerinden yapılmaktadır. Siparişlerin son durumu ve carinin hesap hareketlerini gönderme işlemi E-Ticaret İşlemleri ekranından B2B Cari İşlemlerinden cariyi tekrardan göndererek yapılmaktadır. -B2B E-Ticaret Sistemin Sipariş Alma – Siparişi Güncelleme Cariler B2B E-Ticaret
sisteminde siparişlerini oluşturur. Cari B2B E-Ticaret
Sisteminde siparişlerini oluşturduktan sonra Sipariş İzle sayfasında verilen
siparişin durumunu takip eder. B2B E-Ticaret sisteminde verilen siparişleri alabilmek için; E-Ticaret İşlemleri > Sipariş İşlemleri ekranını açtıktan sonra Sipariş Tarihi alanlarına tarih aralıkları girilir ve Siparişleri Listele butonuna tıklanır. B2B E-Ticaret
sisteminde cariler tarafından verilmiş siparişler var ise belirlenmiş olan
tarih aralığına göre siparişler çekilerek gride doldurulur. Listelenen siparişlere
sağ tıklanarak Siparişin Detayları görüntülenebilir. Siparişleri Al butonuna tıklanarak siparişler alır ve Alıcı
Siparişi oluşturulur. Oluşan Alıcı Siparişleri
B2B sisteminden
oluşturulan alıcı siparişlerinin belge numarasında ‘B2B’ ifadesi geçmektedir. Siparişler alındıktan hemen sonra otomatik olarak B2B
E-Ticaret Sistemindeki siparişin durumunu Bekliyor iken Onaylandı
olarak güncellenir. Örnek olarak B2B sisteminden gelen siparişin öncelikle bir
kısmını teslim etmek için faturalaştırıyoruz. Faturalaştırma işleminden sonra B2B E-Ticaret sistemindeki siparişlerin durumunu güncellemek için E-Ticaret İşlemleri ekranından ilgili carileri tekrardan gönderimini yapıyoruz. Burada carinin verdiği sipariş
bilgileri ve oluşan hareket bilgileri B2B E-Ticaret sistemine gönderiliyor. Cari gönderme işlemi sonrasında B2B E-Ticaret sisteminde
siparişin durumu Onayladı iken Kısmi Teslim Edildi oluyor. Daha sonra kalan siparişlerinin tamamı faturalaştırılarak
tamamı teslim ediliyor. Faturalaştırma işleminde sonra tekrardan B2B E-Ticaret
sisteminde sipariş durumunun güncellenmesi için E-Ticaret İşlemleri ekranında
cari gönderme işlemini yapıyoruz. Cari Gönderme işlemi sonrasında B2B E-Ticaret sisteminde
siparişin durumu Kısmi Teslim Edildi iken Tümü Teslim Edildi
olarak güncelleniyor. Cari Hareketlerini Gönderme B2B E-Ticaret sistemini kullanan carilerimizin son hesap hareketlerini B2B sisteminde görebilmeleri için E-Ticaret İşlemleri ekranından, Cari İşlemlerinden cariler listelendikten sonra gönderilmek istenilen cariler seçilir ve Carileri Gönder butonuna tıklanarak gönderilir. Cari gönderme işleminde cari hareketleri de gönderildiğinden
işlem yavaş olabilir. Düzenleyen mervenur.demic - 27 Ekim 2018 Saat 11:31 |
|
Yanıt Yaz | |
Tweet
|
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |