Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

E-Ticaret Sistemi Sipariş İşlemleri

Nereden Yazdırıldığı: Atiker Yazılım | Forum
Kategori: Bilgi Bankası
Forum Adı: AtikER Bilgi Bankası
Forum Tanımlaması: AtikER Bilgi Bankası
URL: http://www.atikeryazilim.com.tr/forum_posts.asp?TID=370
Tarih: 14 Mayıs 2024 Saat 03:31
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 11.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: E-Ticaret Sistemi Sipariş İşlemleri
Mesajı Yazan: mervenur.demic
Konu: E-Ticaret Sistemi Sipariş İşlemleri
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2018 Saat 11:29

Bulunduğu program: 1-Atikse

Bağlı olduğu lisans:  31 ETicaret

Menü: Operasyon / E-Ticaret Entegre / E-Ticaret İşlemleri

Modül İşlem Tanımı: B2B E-Ticaret sistemine cariler giriş yapıp siparişlerini oluşturduktan sonra bu siparişlerin AtikSE ortamına Alıcı Siparişi olarak alınması gerekmektedir.

Alınan siparişler Alıcı Siparişine dönüştükten sonra siparişleri kısmı teslimat yapabilir, iptal edebilir ya da tamamını teslim edebiliriz. Siparişin son durumunu Carinin görebilmesi için B2B E-Ticaret sistemine siparişin son durum bilgisini göndermemiz gerekmektedir.

Siparişleri alma işlemi E-Ticaret İşlemleri ekranından Sipariş İşlemlerinden yapılmaktadır.

Siparişlerin son durumu ve carinin hesap hareketlerini gönderme işlemi E-Ticaret İşlemleri ekranından B2B Cari İşlemlerinden cariyi tekrardan göndererek yapılmaktadır.

-B2B E-Ticaret Sistemin Sipariş Alma – Siparişi Güncelleme

Cariler B2B E-Ticaret sisteminde siparişlerini oluşturur.



Cari B2B E-Ticaret Sisteminde siparişlerini oluşturduktan sonra Sipariş İzle sayfasında verilen siparişin durumunu takip eder.


B2B E-Ticaret sisteminde verilen siparişleri alabilmek için;

E-Ticaret İşlemleri > Sipariş İşlemleri ekranını açtıktan sonra Sipariş Tarihi alanlarına tarih aralıkları girilir ve Siparişleri Listele butonuna tıklanır.

B2B E-Ticaret sisteminde cariler tarafından verilmiş siparişler var ise belirlenmiş olan tarih aralığına göre siparişler çekilerek gride doldurulur.


Listelenen siparişlere sağ tıklanarak Siparişin Detayları görüntülenebilir.



Siparişleri Al butonuna tıklanarak siparişler alır ve Alıcı Siparişi oluşturulur.


Oluşan Alıcı Siparişleri

B2B sisteminden oluşturulan alıcı siparişlerinin belge numarasında ‘B2B’ ifadesi geçmektedir.


Siparişler alındıktan hemen sonra otomatik olarak B2B E-Ticaret Sistemindeki siparişin durumunu Bekliyor iken Onaylandı olarak güncellenir.


Örnek olarak B2B sisteminden gelen siparişin öncelikle bir kısmını teslim etmek için faturalaştırıyoruz.


Faturalaştırma işleminden sonra B2B E-Ticaret sistemindeki siparişlerin durumunu güncellemek için E-Ticaret İşlemleri ekranından ilgili carileri tekrardan gönderimini yapıyoruz.

 Burada carinin verdiği sipariş bilgileri ve oluşan hareket bilgileri B2B E-Ticaret sistemine gönderiliyor.


Cari gönderme işlemi sonrasında B2B E-Ticaret sisteminde siparişin durumu Onayladı iken Kısmi Teslim Edildi oluyor.


Daha sonra kalan siparişlerinin tamamı faturalaştırılarak tamamı teslim ediliyor.


Faturalaştırma işleminde sonra tekrardan B2B E-Ticaret sisteminde sipariş durumunun güncellenmesi için E-Ticaret İşlemleri ekranında cari gönderme işlemini yapıyoruz.


Cari Gönderme işlemi sonrasında B2B E-Ticaret sisteminde siparişin durumu Kısmi Teslim Edildi iken Tümü Teslim Edildi olarak güncelleniyor.


Cari Hareketlerini Gönderme

B2B E-Ticaret sistemini kullanan carilerimizin son hesap hareketlerini B2B sisteminde görebilmeleri için E-Ticaret İşlemleri ekranından,

Cari İşlemlerinden cariler listelendikten sonra gönderilmek istenilen cariler seçilir ve Carileri Gönder butonuna tıklanarak gönderilir.

Cari gönderme işleminde cari hareketleri de gönderildiğinden işlem yavaş olabilir.





Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat