Süreç Yönetimleri işletmelerin ihtiyaç duydukları önemli konulardandır. İşletmeler birimler ve kullanıcılar nezdinde işletme prosesler gereği iş akışı uygulamak istediklerinde AtikSE bu noktada devreye girer ve tanımlanan süreçlerin belirlenen akış içerisinde uygulanması sağlar.
Belge tipi bazında, kullanıcı bazlı olarak hangi operasyonun hangi akış sırası ile kontrol edilmesi gerektiği Atikse Süreç Yönetimi Modülü ile tanımlanır ve operasyonların bu sürece göre yönetilmesi sağlanır.
Süreç Yönetimi Formuna ;
Operasyon >> İş Akış Yönetimi >> Süreç Yönetim Tanımları menü yolu ile ulaşılır. Burada yapılması gereken ilk adım Süreç Bilgilerinin tanımlanması ikinci adım ise Adımlar sekmesinden süreç adımlarının belirlenmesidir.
İşletmeler belge tiplerine göre Süreç Yönetimi yapabilirler. Sadece bir belge türüne veya belirlenenlere göre bu uygulama yürütülebilir.
Süreç Bilgilerinin tanımlanması sonrası, süreci belirlenen alan seçimi yapılarak (çift tık) yan sekmede adımlar formuna geçiş yapılarak sürecin adımları belirlenir ve kayıt edilir.
Adımlar formunda ; Adım kodları ( kaç adım uygulanacak ise ) ve bu adımlarda hangi durumda hangi kullanıcıya o belgede işlem yetkisi verilecekse bunlar belirlenir. Onaylanması durumunda hangi kullanıcıya belge yönlendirilir, red durumunda hangi durum gerçekleşir tanımları buradan yapılmalıdır.
|